SVEIKI. ŠOBRĪD TOP MĀJAS LAPA- WWW.PERLUMAMMA.LV un pagaidām šis blogs darbojas neaktīvā režīmā. Ja interesē man tuvās aktualitātes, aicinu sekot manam Instagram kontam @perlumamma.lv !



"kādu laiku atpakaļ uz zemes satikās divi cilveki. viņi diendienā pavadīja kopā laiku. viņi kopā priecājās un arī bēdājās. viņi veidoja skaistas atmiņas. un viņi viens otram kļuva ļoti,ļoti īpaši. jā, tā bija draudzība un saikne. sajūta, ka kopā var izdarīt daudz vairāk nekā katrs atsevišķi. sajūta, ka brīdī kad viens otru samīļo, pasaulē apstājas laiks, pavadītais klusums ir piepildīts,un dveselē ielīst silta,balta gaisma. tāda varētu būt Mīlestība . un arī Laime.
par šiem cilvēkiem es saku, ka viņi viens otram ir Pērles.


es esmu mamma divām Pērlēm un sieva brīnišķīgam vīram- manas dzīves labākajam draugam.
mans vārds ir Katrīna.
es jau vairākus gadus praktizēju kā dūla (šobrīd papildus mācos starptautiskā dūlu apmācībā), esmu sertificēta krūts zīdīšanas konsultante. esmu Latvijas Dūlu apvienības un Latvijas Mājdzemdību ģimeņu apvienības biedre. esmu iesākusi ceļu Rīgas Stradiņa universitātē, lai kādudien kļūtu par ārstu - mani padziļināti interesē ginekoloģija, dzemdniecība, osteopātija, seksoloģija un psihoterapija. vairākus gadus vadu lekcijas vecākiem un vingrošanas nodarbības grūtniecēm, īpaši vēlos atbalstīt māmiņas, kuras savus bērnus gaida vai audzina vienas pašas- bez vīrieša atbalsta. šobrīd vadu arī meditācijas nodarbības grūtniecēm un aktīvi darbojos Latvijā lielākajā ģimeņu- topošo vacāku apmācības vietā "Māmiņu klubs".
te rakstu par to, ko es mācos un ko gribu dot tālāk. liela daļa rakstu gan balstās uz manu- kā māmiņas pieredzi, tādēļ par profesionāliem jautājumiem labāk vērsties pie manis personigi uz e-pastu vai telefonu, kas ir pieejami internetā."



ceturtdiena, 2011. gada 4. augusts

Ziepes no māmiņas piena.

Šoreiz stāsts par kādu īpašu recepti, ko jau sen vēlējos izmēģināt - šīs ziepes noderēs Tavam mazulim un visticamāk arī Tev. 
Nu tad tālāk dalos ar Jums, māmiņas. Šī ir brīnišķīga ideja, kur likt sasaldētā mātes piena pārpalikumus, ja pašai piens pieticis visu ieplānoto bērniņa barošanas laiku. Šoreiz, diemžēl laika trūkuma dēļ, neizdevās uzvārīt īsto ziepju masu (iztiku ar Stenders gatavo ziepju masu), taču tām mammām, kuras ziepju masu ir vārijušas pašas, šis darbiņš  nebūs sarežģīts!


pirmajām divām ziepēm pievienotas vien ziedlapiņas, pēdējās tumšas, jo pievienoju 2 tējkarotes placentas pulveri



Tātad, Tev būs nepieciešams :

Mātes piens
Ziepju masa (glicerīna)
ja vēlies vari pievienot ēteriskās eļļas vai dažādas kaltētas ziedlapiņas (es izvēlējos lavandas un rudzupuķu ziedlapiņas)
vienai porcijai es pievienoju arī placentas pulveri (sanāca ziepes ar vieglu skrubja efektu)
divus katlus (vienu lielāku, otru mazāku)
maisāmo kociņu vai koka karotīti
dēlīti un nazi
dažādas formiņas ziepju masas pildīšanai (es izvēlējos jogurta trauciņus un mini stikla bļodiņas - padoms- ja izvēlies likt stikla bļodiņā, pirms tam ieklāj pārtikas plēvi (to balto, nevis caurspīdīgo) - tas atvieglos ziepju izņemšanu, kad tās būs sacietējušas)

pirmā svarīgākā sastāvdaļa - mātes piens
otrā svarīgākā sastāvdaļa - ziepju masa
kaltēti lavandas ziediņi


Ziepēm nebūs stipra smarža, ja vien nepievienosi ēteriskās eļļas vai lavandas ziediņus, bez šīm sastāvdaļām ziepju masa un piens veidos ļoti maigu, neuzbāzīgu smaržu.

Teikšu atklāti, ziepju vārīšana, šoreiz man sanāca ļoti improvizēta. Es neņēmu vērā receptēs norādītos daudzumus, proporcijas, bet eksperimentēju pati. Tādēļ visticamāk, ka manas proporcijas kādam ziepju meistaram liksies nepareizas (ja tā, lūdzu dalīties), bet beigu beigās ar rezultātu esmu apmierināta. Zināju un ņēmu vērā vien to, ka nevajag pārforsēt ar daudzām sastāvdaļām, ko likt klāt ziepju un piena masai (maksimums 3 - 4 sastāvdaļas).

Es darīju šādi :

Ziepju masu sadalīju mazos gabaliņos un pa mazām porcijām izkausēju karsta ūdens peldē, kad ziepju masa izkususi, pievienoju gandrīz tikpat daudz izkausēta, silta mātes piena, ātri to samaisīju kopā, kādu brīdi (apm 1 min.) maisīju un beigās pievienoju nedaudz eļļas (pāris pilienus), ziedlapiņu vai placentas pulveri. Ziepju masu ieleju formītēs.
Kaut kur lasīju, ka šajā brīdī vajadzētu apsmidzināt ziepes ar spirtu, lai neveidotos burbulīši, bet man tie burbulīši nemaz netraucē, tādēļ to nedarīju.

ziepju masu es ielēju jogurta trauciņos, te ir tie burbulīši par kuriem rakstīju


Kad ziepju masu iepildi trauciņā, ļauj tām sastingt 4 stundas istabas temperatūrā.
Tā kā ziepju sastāvā ir mātes piens nevis piena pulveris, es tās uzglabāju ledusskapī.
Galvenais ziepes uzglabāt vēsā, sausā vietā.

piena ziepes manam mazulim - noteikti labākas par jebkurām veikalā nopērkamām


Vairāk info par ziepju vārīšanai nepieciešamajām sastāvdaļām un māmiņas piena ziepēm vari atrast :

http://www.stendersshop.lv/lv/shop/radi_pats/idejas_receptem_2/
te vari iepazīties ar izejvielām, kuras nepieciešamas un Stenders ziepju receptēm

http://traditionalmidwife.com/mothersmilksoap.html
viena no retajām, ārzemju mājas lapās piedāvātajām, mātes piena ziepju receptēm

http://www.youtube.com/watch?v=lDIyDWxXREc
video, kā taisa mātes piena ziepes kādā ģimenē (līdzīgi kā pēc iepriekšējā mājas lapā minētās receptes)

Lai Jums forša ziepju vārīšana - gan tiešā, gan pārnestā nozīmē! :) :) :)

1 komentārs: