SVEIKI. ŠOBRĪD TOP MĀJAS LAPA- WWW.PERLUMAMMA.LV un pagaidām šis blogs darbojas neaktīvā režīmā. Ja interesē man tuvās aktualitātes, aicinu sekot manam Instagram kontam @perlumamma.lv !



"kādu laiku atpakaļ uz zemes satikās divi cilveki. viņi diendienā pavadīja kopā laiku. viņi kopā priecājās un arī bēdājās. viņi veidoja skaistas atmiņas. un viņi viens otram kļuva ļoti,ļoti īpaši. jā, tā bija draudzība un saikne. sajūta, ka kopā var izdarīt daudz vairāk nekā katrs atsevišķi. sajūta, ka brīdī kad viens otru samīļo, pasaulē apstājas laiks, pavadītais klusums ir piepildīts,un dveselē ielīst silta,balta gaisma. tāda varētu būt Mīlestība . un arī Laime.
par šiem cilvēkiem es saku, ka viņi viens otram ir Pērles.


es esmu mamma divām Pērlēm un sieva brīnišķīgam vīram- manas dzīves labākajam draugam.
mans vārds ir Katrīna.
es jau vairākus gadus praktizēju kā dūla (šobrīd papildus mācos starptautiskā dūlu apmācībā), esmu sertificēta krūts zīdīšanas konsultante. esmu Latvijas Dūlu apvienības un Latvijas Mājdzemdību ģimeņu apvienības biedre. esmu iesākusi ceļu Rīgas Stradiņa universitātē, lai kādudien kļūtu par ārstu - mani padziļināti interesē ginekoloģija, dzemdniecība, osteopātija, seksoloģija un psihoterapija. vairākus gadus vadu lekcijas vecākiem un vingrošanas nodarbības grūtniecēm, īpaši vēlos atbalstīt māmiņas, kuras savus bērnus gaida vai audzina vienas pašas- bez vīrieša atbalsta. šobrīd vadu arī meditācijas nodarbības grūtniecēm un aktīvi darbojos Latvijā lielākajā ģimeņu- topošo vacāku apmācības vietā "Māmiņu klubs".
te rakstu par to, ko es mācos un ko gribu dot tālāk. liela daļa rakstu gan balstās uz manu- kā māmiņas pieredzi, tādēļ par profesionāliem jautājumiem labāk vērsties pie manis personigi uz e-pastu vai telefonu, kas ir pieejami internetā."



otrdiena, 2010. gada 19. oktobris

vīrieša klātbūtne dzemdībās. mans skatījums.



esmu piedzīvojusi skaistas dzemdības gan ar savu mīļoto vīrieti, gan dzemdības ar savu dūlu. praksē esmu redzējusi cik gan brīnišķīgi pāris viens otru atbalsta dzemdībās, bet diemžēl esmu arī redzējusi kā topošais tētis skraida 50reizes uzpīpēt un uz veikalu, jo nespēj panest realitāti...
šis būs raksts par to, ko esmu piedzīvojusi un kas varbūt ļaus kādai gimenei izvairīties no konflikta vai tieši otrādi- iedrošināt vīrietim tomēr būt klāt šajā īpašajā pāra dzīves notikumā- bērniņa ienākšanai pasaulē. 
es nerakstīšu par tiem supertētiem, kuri kursos jautā vairāk jautājumus par pašām mammām un kuriem nav citu domu kā būt Tur klāt, nē, šoreiz ne par tiem:) šoreiz vairāk par tiem, kuri atbraucot uz dzemdību namu "nevar atrast sev vietu un pielietojumu".
es arī neminēšu tēmu "sekss pēc tam"- par to varbūt citreiz.)
vēl gribu teikt, ka par vīrieša lomu dzemdībās es kādreiz biju visai kategoriska, teicu,  "ja vīrietis ir šo sēklu iesējis tad viņam jābūt arī klātesošam kad tā sēkla iznāk ārā..", taču pēc divu dažādu dzemdību pieredzes savā dzīvē un pēc divu gadu pieredzes dažādās dzemdību iestādēs, mans viedoklis ir mainījies un vairs nav tik kategorisks.
esmu redzējusi to, kad dzemdībās blakus ir mīļotais vīrietis, dažām sievietēm var rasties kārdinājums ļauties savam vājumam, nevis koncentrēties galvenajam- bērniņa piedzimšanai.
nereti tās māmiņas kurām līdzi ir vīri, vēlas vairāk izrādīt savas sāpes, kas protams, ir saprotami, bet ne vienmēr palīdzoši bērnam veiksmīgi piedzimt. sieviete velas parādīt, ka tas sāp, un lai vīrietis to atceras visu dzīvi :) ok, tas patiešām ļoti sāp, bet sāpes uztverot kā ciešanas visbiežāk dzemdību sākumposmu padara ilgstošāku un nepatīkamāku. atceries, katra sāpe ir solis tuvāk brīdim kad pieglaudīsi savu bērniņu pie savam krūtīm, katra kontrakcija- kā solis tuvak mazulim...
arī vecmātei daudz vieglāt ir sadarboties ar sievieti kura atnākusi ar gatavību dzemdībām, nevis iekšēju nespēku sevī.
Vīrieša klātbūtne dzemdībās ir skaista, noderīga un svētīga tad, ja tā ir bijusi vīrieša paša apzināta izvēle - un šis ir galvenais teikums ko es gribētu nodot visām topošajām māmiņām. Lūdzu, neuzskatiet jau grūtniecības sākumā vīrieša dalību dzemdībās kā pašsaprotamu faktu- arī viņam, šīm pārmaiņām un notikumam Jūsu dzīvē, ir emocionāli sevi jāsagatavo, "jāsavāc". Te būtu būtiski pieminēt to, ka vīrietim patiešām būtu labi izlasīt kādu literatūru par dzemdībām, aiziet uz kursiem, sagatavoties tam, kas notiek dzemdībās- kopīgi uzsūciet informāciju par grūtniecību un dzemdībām, diskutējiet un ejiet šo īpašo ceļu, jo ne visi tēti piedzimst par tētiem- par tādu kļūst, pielietojot savu pieredzi, klausot saviem instinktiem un uzsūcot gudrības no dažādiem avotiem...
Svarīgi ir saprast, ka arī vīrietim ir nepieciešami šie 9.meneši, ar kuriem nereti viņam ir par maz, lai aprastu ar jauno pienākumu. Kļūt par tēvu- tās ir nozīmīgas pārmaiņas vīrieša dzīvē. 
Vīrietim pieņemt bailes vai domu, ka viņš dzemdībās neko nevarēs izdarīt Tavā vietā, nav viegli, un tam ir pamats. Vīrietim vajag risinājumu, viņš ir pieradis daudz ko darīt pats, bet te- viņa spēja sākas un beidzas pie "rociņās paturēšanas" - viņš nespēj atrast risinājumu, ko nereti var izdarīt vecmāte un ārsts. Te tad būtu būtiski, vecmātei uztvert vīrieša sajūtas un likt viņam būt noderīgam-dot uzdevumus- sākot ar tējas uzvārīšanu, drēbīšu atrašanu, mitru komprešu taisīšanu, muguras masāžas sniegšanu sievietei u.t.t.
Ja mums- sievietēm emocionāli neierastās situācijā patīk domāt, runāt un analizēt, tad vīrietiem nepieciešams rīkoties- tādēļ ļoti noderīgi viņam būtu atrast kādu mazu darbiņu kā palīdzēt dzemdību procesā!

Neatsverams atbalsts, ko vīrietis var sniegt, ir pirmās stundas , dienas, nedēļas pēc dzemdībām -apkopjot bērniņu un ļaujot sievietei atpūsties! To novērtēs ikkatra sieviete! Vīrietim šad tad var likties, ka zīdainītim tēva klātbūtne nav tik ļoti nepieciešama, jo māmiņa mazo baro ar savu pieniņu, bet tētis savu gādību un mīlestību VAR sniegt mazuli aijājot miedziņā, pieglaužot kailu pie savām krūtīm-siltumā, kā arī mainot autiņbiksītes vai vannojot.
Vīrieša interese par bērniņa gaidīšanas laiku un dzemdībām dos drošību sievietei šajā īpašajā laikā, savkārt drošība var dot spēku un pārliecību veiksmīgi piedzemdēt. Taču mīļotā cilvēka klātbūtne dzemdībās ļauj izvairīties no nevēlamām manipulācijām un samazina akūtu ķeizargriezienu skaitu. Un vīrieša aktīva dalība pēcdzemdību posmā sievietei dod drošību un dod emocionālu stabilitāti, lai neieslīgtu pēcdzemdību depresijā.

Vīrieša loma bērna ienākšanai pāra kopdzīvē ir būtiska, taču svarīgi ir dot topošajam tētim laiku- pierast pie domām par klātbūtni brīdī kad Jūsu bērniņš ievilks pirmo elpu šajā pasaulē!
Es esmu PAR to, ka vīrietis IR blakus dzemdībās, bet es esmu PAR to ka tā ir viņa paša apzināta izvēle!


dod vīrietim laiku.
arī viņš bērniņu gaida.
un neaizmirsti, ka arī tēta domas par mazuli viņam ir jūtamas tikpat stipri cik māmiņas domas.

5 komentāri:

  1. es, vēl kā jauna dāma (bez bērniem), kurai paziņots, ka pati dzemdēt es nedrīkstu, vien ar ķeizargriezienu, izlasot šo rakstu, radās jautājums (jo liekas, Tu tik daudz tik daudz zini..) - kā ir ar vīriešklātbūtni, ja veic ķeizargriezienu? vai tur nemaz nekas nav apspriežams - tā ir operācija un operācijā bez ārstiem neviena cita klāt nav?!

    AtbildētDzēst
  2. nu tā ka es "tik daudz tik daudz zinu" gluži nav,bet līdz kam pati esmu nonākusi,vēlos dalīties... jo vairāk mācos,jo vairāk saprotu cik gan daudz vēl nezinu! :)

    ķeizargrieziens IR operācija, tur Tev taisnība. kad tiek veikta operācija zālē ir 2+1 ārsti, 2/3 māsas, vecmāte, ja nepieciešams-neonatalogs.
    parasti ir tā, ka tētis gaida pēcdzemdību palātā kur vecmāte viņam atnes mazulīti, kamēr mamma tiek apkopta.
    visticamāk, 'ģimenes centrā', tētis var būt kopā arī op.zālē. dz.namā nevienu tēti op.zālē redzējusi neesmu, bet tas jājautā ārstam kurš veic ķeizargriezienu, varbūt konkrētajā dz.iestādē tētis drīkst atrasties blakus.

    AtbildētDzēst
  3. pardon.
    uzzināju, ka dz.namā vīrs var būt op.zālē.!

    AtbildētDzēst
  4. liels Tev paldies.
    tas uzreiz dod vielu pārdomām.

    AtbildētDzēst